Fotografia produktowa to gałąź fotografii, która polega na przedstawieniu konkretnego produktu. Jest to jedna z najprężniej rozwijających się działów fotografii, ze względu na stale poszerzający się zakres biznesowy. Obecnie prawie każda działalność gospodarcza skupia się na sprzedaży jakiegoś produktu.
Rodzaj fotografii zwanej fotografią produktową stale się poszerza co sprawia, że usługi świadczące przed specjalistów tej dziedziny są zaawansowane. Nawet najlepszy produkt, źle zaprezentowany na fotografii nie wzbudzi w kliencie chęci zakupu. Specjaliści twierdzą, że dobre zdjęcie samo się obroni i samo sprzeda. Tworzenie pięknych, estetycznych i perfekcyjnych fotografii to zajęcie dla prawdziwych pasjonatów fotografii produktowej.
Co to jest makrofotografia?
W makrofotografii chodzi o zaprezentowanie obiektu większego niż w rzeczywistości — ekstremalnego zbliżenia czegoś małego.
Najważniejszym kryterium decydującym o tym, czy mamy do czynienia z makrofotografią, była zawsze skala odwzorowania. W czasach dominacji małego obrazka (czy po prostu fotografii na filmie) za zdjęcie makro uznawało się fotografię, która pokazywała dany obiekt w skali 1 : 1 lub większej. Oznaczało to, że na materiale światłoczułym, czyli na filmie oglądanym gołym okiem, fotografowany przedmiot był naturalnej wielkości (lub większy). Gdybyśmy wycięli np. klatkę slajdu ze zdjęciem pierścionka i porównali jego wizerunek z samym pierścionkiem „na żywo”, to na prawdziwej makrofotografii pierścionek byłby przynajmniej tej wielkości, co w rzeczywistości. Nie ma to nic wspólnego z wielkością sfotografowanego obiektu na powiększeniu (czy to na odbitce, czy to wydruku, czy też ekranie monitora) – chodzi o to, by obraz rzutowany przez obiektyw na materiał światłoczuły był tej samej wielkości, co ten obiekt, lub większy.